Samodejno geografsko omejevanje hitrosti

Številna mesta omejujejo hitrost v bližini šol, bolnišnic in nakupovalnih območij. Ali vozniki opazijo znake je pogosto odvisno od tega, kako vidni so, ali jih zakrivajo veje ali pa so morda obdani s kopico drugih znakov.

Ford Pro preizkuša tehnologijo povezanih vozil, ki uporablja geografsko omejevanje (ang. geofencing) – virtualno geografsko mejo – in ki bi lahko nekega dne popolnoma odpravila potrebo po znakih za omejitev hitrosti. Fordov sistem za nadzor omejitve hitrosti z geografskim omejevanjem bi lahko poleg tega, da bi ulice postale varnejše za druge udeležence v prometu in pešce, pomagal voznikom, da se izognejo kaznim za nenamerno prekoračitev hitrosti, in izboljšal videz območja ob cesti.

“Tehnologija povezanih vozil lahko dokazano pripomore k lažji in varnejši vsakodnevni vožnji, kar koristi vsem, ne le osebi za volanom,” je povedal Michael Huynh, vodja City Engagement Germany pri Fordu Evropa. “Geografsko omejevanje lahko zagotovi, da se hitrost zmanjša, kjer – in celo kadar – je to potrebno ter tako pripomore k večji varnosti in ustvarjanju prijetnejšega okolja.”

Samodejno omejevanje hitrosti s pomočjo geografske lokacije, bi razbremenilo voznike.

Pomoč pri zmanjševanju hitrosti
Ocenjujejo, da je po svetu hitrost glavni dejavnik, ki prispeva k približno 50 odstotkom vseh prometnih nesreč, medtem ko je v Evropi 29 odstotkov smrtnih žrtev prometnih nesreč med pešci in kolesarji. Vzpostavitev območij z omejitvijo hitrosti na 30 km/h velja za ključni ukrep, s katerim se močno zmanjša tveganje za ranljive udeležence v prometu, saj imajo vozniki več časa za odziv.

Tehnologije za pomoč voznikom, kot sta Fordova inteligentna pomoč pri uravnavanju hitrosti in aktivni tempomat s funkcijo Stop & Go, že zdaj pomagajo zagotoviti, da vozniki ne prekoračijo omejitev hitrosti. Fordov sistem za nadzor hitrosti z geografsko omejitvijo je potencialno prožnejši in učinkovitejši od vgrajenih sistemov in bi ga lahko v prihodnosti uporabljali tako s Fordovimi kot tudi z drugimi gospodarskimi in osebnimi vozili.

Med 12-mesečnim preizkusom raziskovalci uporabljajo dva povsem električna Forda E-Transita za analizo vpliva omejevanja hitrosti na izboljšanje pretočnosti prometa in zmanjšanje tveganja nesreč. Testiranje z geografsko omejenimi območji zajema vsa območja s hitrostjo 30 km/h v središču Kölna ter izbrana območja s hitrostjo 50 km/h in 30 km/h drugod po mestu.

Voznik lahko po potrebi vedno pospeši in njegova dejanja imajo prednost pred samodejnim delovanjem.

Način delovanja
Preizkus je rezultat sodelovanja med ekipo Ford City Engagement, mestnimi uradniki v Kölnu in Aachnu ter Fordovimi inženirji za programsko opremo v Palo Altu v ZDA. Inženirji v Palo Altu so skupaj s kolegi v Aachnu razvili tehnologijo, ki povezuje vozilo s sistemom geografskega omejevanja za sledenje s sistemom GPS in izmenjavo podatkov.

Voznik prejme informacije prek prikazovalnika na instrumentni plošči, pri čemer nova omejitev hitrosti utripa pod trenutno hitrostjo. Vozilo samodejno zmanjša hitrost v skladu z geografsko omejenim območjem. Voznik lahko kadar koli prekliče sistem in deaktivira nadzor z omejeno hitrostjo.

Fordov sistem za nadzor omejitve hitrosti s pomočjo geografskega omejevanja bi lahko v prihodnosti voznikom omogočil, da sami določijo območja z omejeno hitrostjo vse od 20 km/h, tudi v skladiščih in zasebnih objektih. Omejitve hitrosti bi se lahko določale tudi dinamično in bi upoštevale lokalne nevarnosti, začasna dela na cesti in čas dneva.

Določanje geografsko omejenih področij je lahko učinkovit način za varnejšo in okolju prijaznejšo uporabo vozil.

“Onesnaženje” z znaki
Nemški prometni zakonik vsebuje več kot 1000 vrst prometnih znakov. V Veliki Britaniji se je po ocenah število prometnih znakov v zadnjih dveh desetletjih podvojilo na skupno približno 4,6 milijona, Ministrstvo za promet pa od lokalnih svetov zahteva, da odstranijo nepotrebne in slabo vidne znake. Zmanjšanje števila znakov na cestah bi močno pripomoglo k razbremenitvi naših mest, saj bi se vozniki lahko osredotočili na vožnjo, ne pa da pazijo na znake.

“Naši vozniki morajo imeti koristi od najnovejše tehnične podpore, vključno z asistenčnimi sistemi, ki temeljijo na geografskem omejevanju, in jim omogočajo, da upoštevajo omejitve hitrosti ter se popolnoma osredotočijo na cesto,” je povedal dr. Bert Schröer, vodja področja za tehnologijo vozil in mobilnost v družbi AWB, podjetju za odstranjevanje odpadkov, ki skupaj z mestom Köln sodeluje v preizkusu.

Preizkus bo potekal do marca 2023 in je del širših raziskovalnih pobud, v okviru katerih testirajo predprodukcijska in prototipna vozila Ford E-Transit v različnih scenarijih intenzivnega delovanja v realnem svetu, med drugim pri izvajanju poštnih in komunalnih storitev ter v sektorju dostave do zadnjega kilometra in dostave živil v Franciji, Nemčiji, Italiji, na Nizozemskem, Norveškem in v Veliki Britaniji.

Ford tehnologijo geografskega omejevanja uporablja tudi za izboljšanje kakovosti zraka v mestih, saj priključno hibridni električni Ford Transit Custom samodejno preklopi na električni pogon brez izpustov, ko vozilo zapelje v območje z omejenimi izpusti. (mpo/foto Ford)

 

Delite