Scania: ugotavljanje voznikove pozornosti

Scania bo svoje tovornjake odslej opremljala z napravo za ugotavljanje voznikove nepozornosti. Sistem bo v časovnih presledkih 15 minut opazoval voznikovo obnašanje pri vožnji in če bo ugotovil, da voznik v tem času med vožnjo ni dovolj pozoren, ga bo opozoril z akustičnim in vidnim opozorilom.

Naprava bo opazovala voznikovo ravnanje in ugotavljala, kdaj je izven normalnih okvirov. Odločilen signal za premajhno voznikovo pozornost so reakcije, ko voznik dalj časa ne premakne volana, nato pa ga premakne sunkovito; takrat je morda utrujen, morebiti pa je zgolj uporabljal mobilni telefon ali se zamotil s kakšnim drugim opravkom. Naprava bo beležila to ravnanje, pri tem bo uporabljala tudi različne podatke iz tahografa (na primer, koliko časa je že minilo od zadnjega počitka itd.), upoštevala psihološki model človekove zaspanosti in čas, ko je tveganje zaradi utrujenosti voznikov največje (zjutraj med 3. in 5. uro). Na podlagi teh podatkov bo ugotavljala, kakšna je voznikova pozornost med vožnjo, ga opozarjala na utrujenost in mu predlagala počitek. Glavni del naprave za ugotavljanje voznikove pozornosti je kamera, ki jo uporablja tudi naprava za sledenje voznega pasu.

Temelj za vgradnjo sistema za ugotavljanje voznikove pozornosti med vožnjo je ugotovitev, da se zaradi premajhne pozornosti voznikov in utrujenosti zgodi 40 odstotkov vseh težjih prometnih nesreč. (jpe/foto Scania)

 

 

 

Delite