Setra – stalno pomlajena sedemdesetletna gospa

Ob omembi imena Setra se marsikateremu avtobusnemu vozniku, ali pa tudi razgledanemu potniku, dvigne srčni utrip. Setre so se od nekdaj uvrščale v višji avtobusni razred in na tem položaju ostajajo tudi sedem desetletij po ustanovitvi znamke.

Urednik me je dva dni pred mojim dopustniškim potovanjem s starodobnikom na Švedsko poslal v Ulm in sam sem to vzel kot nagrado (žena ni bila niti podobnega, kaj šele enakega mnenja). Ko smo prispeli tja in sem videl parkirane Setre več generacij, se mi je skoraj »odpeljalo« in sem bil še bolj prepričan, da je to res nagrada.

Leta 1951 so v Ulmu v okviru podjetja Kässbohrer uveljavili novo avtobusno znamko. Prvi so trgu ponudili avtobuse s samonosno karoserijo – pravzaprav gre za ogrodje iz pohištvenih cevi, na katerega je pritrjen ovoj iz pločevine. Nemški prevod izraza samonosna karoserija je: selbsttragende Karosserie – torej je jasno, kaj ime Setra pomeni.

Od kočij do vodilnega proizvajalca avtobusov
Znamko Setra so ustanovili v okviru matičnega podjetja Karl Kässbohrer Fahrzeugwerke, ki ga je Karl ustanovil v Ulmu že leta 1893. Začeli so z izdelavo kočij in vozov in že po dveh letih doživeli in preživeli velik požar. Nadaljevali so z izdelavo vprežnih vozov in kočij, potem pa so jih začeli motorizirati. Proizvajali so vse – od avtomobilskih karoserij, do tovornjakov, priklopnih vozil in avtobusov. Prvi avtobus so izdelali leta 1910, tri leta pred njim pa večnamensko vozilo za prevoz tovora in potnikov. Kässbohrerjevo podjetje je preživelo drugo svetovno vojno in po njej nadaljevalo s svojim delovanjem. (emi/foto Daimler)

Več podrobnosti o o sedemdesetletni tradiciji znamke Setra lahko v zapisu Emila Šterbenka, ki si je legendarne primerke avtobusov temeljito ogledal v živo, preberete v reviji Mehanik in voznik 160 – julij/avgust 2021.

 

 

Delite