Škoda Octavia praznuje šest desetletij

Januarja 1959 je Škoda začela izdelovati model z imenom Octavia. Po daljšem vmesnem premoru je sredi devetdesetih let minulega stoletja model s tem imenom popeljal Škodo na novo pot uspeha.

Pred šestimi desetletji so modelsko ponudbo znamke Škoda prvič dopolnili z zvenečim imenom Octavia, latinskega izvora, ki pomeni »osma«. Takratna novinka je bila namreč osmi model znamke po drugi svetovni vojni in hkrati osmi Škodin model z najsodobnejšimi kolesnimi obesami, ki jih je proizvajalec uvedel leta 1933.

Prve dvovratne Škode Octavie so matično tovarno v Mladi Boleslav zapustile januarja 1959, kjer so jih v prvih tednih izdelovali še skupaj z njenima predhodnima modeloma Š 440 in Š 445.

Octavia je bila za šestdeseta leta napredno vozilo primerno za družinsko uporabo.

Napredno vozilo za tedanje čase
Pod pokrovom motornega prostora Octavie se je skrival robusten vrstni štirivaljni motor z gibno prostornino 1,1 litra in močjo 29,4 kilovatov (40 KM), ki je prek štiristopenjskega menjalnika poganjal zadnji kolesi. Dosegla je najvišjo hitrost 110 km/h, njena povprečna poraba pa je znašala 7,7 litra bencina na 100 kilometrov.

Tehnične novosti, kot je sprednja prema s spiralnimi vzmetmi in torzijskim stabilizatorjem, so Octavii omogočale visoko stopnjo voznega udobja in prijetno vodljivost. Uvedba asimetričnih žarometov tekom leta 1959 je povečala aktivno varnost.

Kot zmogljivejšo različico je Škoda prav tako v letu 1959 predstavila Octavio Super z 1,2-litrskim motorjem in vrhunsko zmogljivostjo 33 kW (45 KM). Modelska serija Octavia je kmalu postala zelo zaželena tako na domačih tleh kot v tujini.

Uspešna tudi na športnih preizkušnjah
Na avtomobilskem salonu v Ženevi je bila 10. marca 1960 premierno predstavljena športna različica Škoda Octavia Touring Sport (TS), ki je ponašala s povečano močjo 37 kW (50 KM).

Škoda je pri Mednarodni avtomobilistični zvezi FIA zaprosila za homologacijo različice TS za dirke in rallyje v razredu nemodificiranih cestnih vozil ter s tem dvovratnemu modelu, ki je dosegel hitrost 130 km/h, utrla pot za uporabo v motošportu. Škodi Octavii TS je tako v letih 1961,1962 in 1963 kar trikrat zapored uspelo doseči razredno zmago na rallyju Monte Carlo.

Poleg limuzine tudi karavan
11. septembra 1960 je Škoda v Brnu prvič predstavila Octavio Combi z dvodelnim, vodoravno deljivim pokrovom prtljažnika. Kljub kompaktnim zunanjim meram je tudi pri polni zasedenosti s petimi osebami prtljažni prostor v dolžino meril 0,965 metra, njegova prostornina do stropa pa je znašala 690 litrov. Pri podrtih naslonjalih zadnjih sedežev pa je bilo vanj mogoče shraniti kar do 1.050 litrov prtljage.

Dvovratno limuzino so izdelovali do leta 1964, ko je 11. aprila v Mladi Boleslav s tekočega traku zapeljal še zadnji primerek. Kot neposredni naslednik jo je zamenjala popolnoma novo zasnovana modelska serija Škoda 1000/1100 MB s samonosno karoserijo in motorjem v zadku. Zadnja Octavia Combi pa je tovarno Kvasiny zapustila 21. decembra 1971. Med letoma 1959 in 1971 je bilo skupno izdelanih 360.000 primerkov Škode Octavie, med njimi več kot 54.000 karavanskih izvedb. (mpo/foto Škoda)

Karavansko različico so izdelovali do leta 1971, kar sedem let dlje kot dvovratno limuzinsko različico.
Delite