Škodin Superb tokrat tudi kot priključni hibrid

Posodobljeni Superb nadaljuje uspešno zgodbo, saj je zadnja generacija Škodine admiralske ladje po vsem svetu našla kar 1,3 milijona kupcev. Zato so snovalci ostali pri prepoznavni zunanjosti, tako v limuzinski kot kombijevski različici.

Kot se spodobi, je novinec za nekaj milimetrov zrasel, namenili pa so mu tudi dve novi barvi (kristalno črna in dirkaško modra so ju poimenovali). Oblikovalci so nekoliko posodobili poteze maske in hladilnika ter zunanjost prilagodili novim svetilom; Superb je prva Škoda z matričnimi LED-žarometi.

Namesto klasične analogne instrumentne plošče bodo lahko kupci novega Superba izbrali t. i. virtualni kokpit z 10,25 palca velikim zaslonom, ki vozniku omogoča prilagoditev vseh voznih informacij njegovim željam in trenutnim potrebam. Seznam sodobnih asistenčnih varnostnih sistemov ni prav nič skromen; nanj so uvrstili celo vrsto sistemov, zaradi katerih bo vožnja varnejša in udobnejša.

Prvič priključni hibridni pogon
Posodobljenemu Superbu so namenili šest različnih motorjev, in sicer 1,6 TDI z 88 kW (120 KM), ki je serijsko opremljen s 7-stopenjskim DSG-menjalnikom. Nov je 2,0 TDI, ki ponuja 110 kW (150 KM), gre pa za prvi TDI iz najnovejše generacije motorjev EVO, ki je na voljo bodisi s 6-stopenjskim ročnim ali 7-stopenjskim DSG-menjalnikom. Za dizelski motor 2,0 TDI, ki ponuja 140 kW (190 KM), pa je 7-stopenjski DSG serijski, mogoče pa se je odločiti tudi za štirikolesni pogon.

Vstopni bencinski motor je 1,5 TSI, ki zmore 110 kW (150 KM), medtem ko je nekoliko močnejši novi 2,0 TSI s 140 kW (190 KM) na voljo s pogonom na prednji kolesi ali s štirikolesnim pogonom, najmočnejši 2,0 TSI pa zgolj s pogonom 4×4.

Največ pozornosti pa tokrat namenjajo priključnemu hibridu, ki nosi oznako nove Škodine podznamke za e-mobilnost, imenovane iV; s to oznako bodo pri Škodi označevali električne in elektrificirane modele.

Seveda pa je pogonski sklop tisto, kar res loči Superba iV PHEV od ostalih različic. Poganjata ga torej bencinski motor 1,4 TSI s 115 kW (156 KM) in elektromotor s 85 kW. Največja izhodna oziroma sistemska moč je 160 kW (218 KM) in 400 Nm navora.

Sistem poganja prednji kolesi preko 6-stopenjskega DSG-menjalnika. Kot obljubljajo pri Škodi, omogoča baterijski sklop z močjo 13 kWh doseg zgolj z električnim motorjem do 55 km v ciklu WLTP (in celo do 140 km/h hitrosti). Polniti ga je mogoče s standardno vtičnico za gospodinjstvo (približno 6 ur), s stenskim polnilcem (3,5 ure) ali med vožnjo z bencinskim motorjem in z regenerativnim zaviranjem (pretvarjanje mehanske energije pri zaviranju v električno).

Prenovljeni Superb bo na voljo tudi v robustni različici Scout in v izvedbi SportLine s športnimi dodatki. (pfi/foto Škoda)

Superb bo na voljo tudi v robatejši različici Scout.
Karavanske različice med drugim še vedno odlikuje prostornost prtljažnika.
Raven opremljenosti ustreza položaju Superba na vrhu Škodine modelske lestvice.
Delite