Škodin Vision X na plin, bencin in elektriko

Škoda je svoj Vision X opremila z novejšim hibridnim pogonom: motor uporablja za pogon stisnjen naravni plin (motor pa lahko teče tudi na bencin in zato ima avto tudi bencinski rezervoar), dodana pa sta dva elektromotorja.

Za pogon na plin so posebej prilagodili 1,5-litrski bencinski motor TSI in mu – ker deluje na plin – dodali kratico G-TEC. Štirivaljni motor razvije 96 kW (130 KM) moči in 250 Nm navora. Za plinske rezervoarje so našli prostor pod zadnjim sedežem in v predelu za zadnjo premo.

Motor na plin poganja prva kolesa, zadnja kolesa pa elektromotor, ki pa se vključi v pogon, če pogon potrebuje dodatno moč (boost efekt) ali pa če je treba izboljšati oprijem na zdrsli podlagi. S tem dobi avto štirikolesni pogon in to je prvi štirikolesni pogon pri Škodi, ki deluje brez kardanske gredi.

Za vožnjo, dolgo dva kilometra, je možno uporabljati samo električni pogon, toliko je namreč zmogljiv baterijski sklop (48-voltni litijev ionski baterijski sistem). Baterija se lahko polni z rekuperirano energijo (pri zaviranju in jadranju). Ob motorju na plin pa je vgrajen še en elektromotor, ki lahko s svojo močjo tudi pomaga pri pogonu (hkrati z elektromotorjem na zadnji osi), deluje pa tudi kot generator za pridobivanje elektrike in ga poganja plinski motor preko jermenice.

Predstavljeni Škoda Vision X je prvi korak te avtomobilske tovarne v čistejšo električno prihodnost (povzroča 89 g ogljikovega dioksida na km). Tovarna že napoveduje za prihodnje leto priključni hibridni pogon (plug-in), ki bo poganjal Superba, do leta 2025 pa se bo zvrstilo več hibridnih in električnih modelov vozil. (jpe/foto Škoda)

Škoda Vision X
Pogonski sklop Škodine študije Vision X na plin, bencin in elektriko.
Delite