Štirje milijoni vozil iz Revoza

V Revozu je, v času intenzivnih priprav proizvodnje na projekt novega vozila, s proizvodnih trakov zapeljal jubilejni, že štirimilijonti avtomobil znamke Renault.

Štetje vozil z Renaultovo značko, izdelanih v Novem mestu, se je začelo leta 1972, ko je podjetje IMV podpisalo kooperacijsko pogodbo s francosko družbo Renault za proizvodnjo že uveljavljenega modela Renault 4.

Vse se je začelo z Renaultom 4, legendarno katrco.

Kot poudarjajo v današnjem nasledniku tedanjega partnerstva, pa uspešna zgodba s tujim vlagateljem, danes 100-odstotnim lastnikom, že 46 let piše številna poglavja o novih tehnologijah, znanjih, napredku in nenazadnje življenju posameznikov, ki so v tej tovarni našli svoje poslanstvo.

Enajst različnih modelov iz Novega mesta
V bogato zgodovino Revoza in njegovega prednika se je v skoraj pol stoletja izdelovanja vozil uvrstilo že enajst različnih modelov, vključno z legendarno katrco, ki so jo v Novem mestu izdelovali skoraj dvajset let, in poslali na trg skoraj pol milijona primerkov.

V manjših količinah in po načelu CKD (Complete Knock Down), tj. sestavljanja razstavljenih vozil, izdelanih drugje, je v letih od 1974 do 1987 potekala tudi proizvodnja modelov Renault 12, 16 in 18.

Model Renault 5, ki so ga izdelovali v obdobju med letoma 1989 in 1998, pa je prinesel modernizacijo v podobi tekočega proizvodnega traku in pristopa k zagotavljanju celovite kakovosti.

Še pomembnejšo vlogo pa v Revozu pripisujejo modelu Renault Clio. Doslej so namreč izdelali že 1,9 milijona vozil treh generacij. S Cliom I so v začetku 90. let v tovarno prišli prvi roboti, zgradili so tudi poseben objekt za lakiranje karoserij.

S Cliom II (1998-2015) se je Revoz prvič preizkusil v obratovanju v treh izmenah, s stalno nočno izmeno, kot je to praksa v svetovni avtomobilski industriji. Prav tako prvič je tovarna presegla magično mejo 100.000 izdelanih vozil na leto.

Twingo II (2007-2014) je zahteval velike naložbe v proizvodni proces. Vzpostavili so novo linijo robotiziranih težkih stiskalnic, novo linijo za površinsko predobdelavo in zaščito, zaradi potreb po večjih površinah pa so sklenili tudi dogovor o selitvi Adrie Mobil na novo lokacijo in prevzem njenih proizvodnih prostorov. Konec leta 2008 so dosegli letni proizvodni rekord 212.680 izdelanih vozil, ki jim ga doslej še ni uspelo preseči.

Ni pa vedno šlo vse po načrtih, saj je leta 2010 v Revozu stekla proizvodnja nišnega modela, coupe-cabrioleta Wind, ki po besedah predstavnikov Renaulta v obdobju svetovne gospodarske krize ni našel svojih kupcev, zato je bila po treh letih njegova proizvodnja prekinjena.

Zadnji Renault 5 je bil izdelan prav v Novem mestu.

Pomemben in uspešen člen Renaultove proizvodnje
Se pa v Revozu ponosno pohvalijo tudi z uspehi. Zahvaljujoč izjemnim rezultatom na področju kakovosti, spoštovanja rokov in učinkovitosti proizvodnje je Revoz junija 2011 prejel prvo nagrado Zveze Renault Nissan. Leta 2014 pa se je s projektom Edison, ki je zagotovil proizvodnjo dveh modelov različnih znamk, Twinga III in Smarta, zapisal kot ključni akter partnerstva med Zvezo Renault Nissan in nemškim Daimlerjem.

Zahvaljujoč naložbam v proizvodnjo in predvsem v novo karosernico, ki danes dosega že 77-odstotno stopnjo robotizacije, Twingo III in Smart Fourfour nastajata izključno v novomeški tovarni. Slednjemu pa se je pridružil še električni Smart Forfour EV, s čimer je Revoz vstopil tudi v novo razvojno obdobje zagotavljanja e-mobilnosti.

Glede na razpoložljive proizvodne zmogljivosti v Novem mestu se je matično podjetje pred časom odločilo Revozu ponovno zaupati del proizvodnega programa Clia, zdaj že četrte generacije. V rekordno kratkem projektu in v težkih razmerah predvsem na trgu dela so sredi leta 2017 uspeli uvesti nov, četrti model v proizvodni proces in se z njim ponovno vrniti na raven proizvodnih količin, ki so jih dosegali pred leti, in tako leto zaključiti s 189.687 izdelanimi vozili.

S tem si je Revoz povrnil tudi titulo največjega slovenskega izvoznika, s katero se je ponašal vse od leta 1989 do 2010. Med trgi vozil znamke Renault prevladujejo Francija, Nemčija, Italija, Belgija …, s Smartom pa je Revoz prvič vstopil tudi na kitajsko tržišče.

V Revozu še poudarjajo, da so štirimilijontega Renaulta, Clia z dizelskim motorjem, srebrne barve, namenjenega francoskemu tržišču, izdelali v obdobju, ko se tovarna vrača na stara pota najučinkovitejših podružnic Skupine Renault. Z novim razvojnim ciklom pa načrtujejo tudi uvedbo najsodobnejših tehnologij s področja digitalizacije, avtomatizacije ter e- in avtonomne mobilnosti. (mkr/foto mkr, Renault)

Kaan Ozkan, predsednik uprave Revoza: »Tempo, s katerim danes uvajamo novosti, naši zavzeti in usposobljeni sodelavci, zanesljivi in inovativni partnerji ter posluh predstavnikov vseh ravni oblasti nas navdajajo z zaupanjem, da smo na pravi poti in da lahko naslednji mejnik, 5-milijontega Renaulta, kmalu dosežemo.«

Delite