Toyota Yaris Hybrid: Mestni malček na hibridni pogon

Najmanjši v ponudbi Toyotinih hibridnih vozil, Yaris, nas je pričakal v zanimivi dvobarvni modro-črni karoseriji, ki se mu lepo poda in poudari njegovo mladostno naravnanost.

Vožnja po mestu je prijetna in nestresna, saj ima Yaris, kot vsi drugi Toyotini hibridi, samodejni menjalnik. Popoln hibridni pogonski sklop so sicer pri Toyoti predstavili že leta 1997 v Priusu, danes pa ta sistem poganja že več milijonov vozil po vsem svetu. Hibrid pomeni kombinacijo dveh pogonskih virov – električnega motorja in motorja z notranjim zgorevanjem. Pri vozilih z vgrajenimi običajnimi pogonskimi sklopi se energija izgublja, zlasti zaradi pogostega zaviranja. Hibrid pa večino te energije zbere in jo shrani v akumulatorski bateriji, da jo nato električni motor v najprimernejšem trenutku ponovno uporabi.

V času našega testiranja je znanca zanimalo, če je treba hibridno vozilo priklopiti na elektriko; odgovor se glasi ne, saj se hibrid polni sam z reciklirano energijo, ki nastane ob zaviranju in delovanju motorja. Vozniku hibrida se tako ni treba obremenjevati s tem, kakšen je doseg vozila, kot je to pri električnih avtomobilih, temveč le natoči gorivo in nadaljuje pot kot v vsakem običajnem vozilu.

Ko se akumulatorska baterija izprazni, jo odvečna moč bencinskega motorja ponovno napolni. Kot že omenjeno, pa se baterija prav tako polni tudi s ponovno uporabljeno energijo, ki nastane ob zaviranju. Pa je mogoče, da se baterija popolnoma izprazni? Ne, to se ne more zgoditi, saj se samodejno polni med vožnjo. Sistem stalno nadzira bencinski motor in baterijo ter po potrebi neopazno preklaplja med njima.

V mestu avtomobil samodejno preklopi na električni pogon, pri čemer ne proizvaja izpušnih plinov in hrupa. Voznik pa lahko s pomočjo stikala med sedežema tudi sam preklaplja med samodejnim, električnim ali posebej varčnim eko načinom vožnje. Poraba na testu je ob ne ravno varčni vožnji znašala okrog pet litrov, medtem ko znašajo tovarniški podatki izpustov CO2 82 g/km.

V notranjosti najbolj izstopajo pregleden na dotik občutljiv barvni zaslon, svetleči dodatki v piano črni barvi na volanskem obroču, prestavni ročici ter kot obrobe zračnikov in zvočnikov. Serijska oprema paketa Bi-Tone zajema tudi samodejno klimatsko napravo z dvopodročnim delovanjem, kamero zadaj za pomoč pri vzvratni vožnji, zagon motorja s pritiskom na gumb, sistem za pomoč pri speljevanju v klanec, sredinski naslon za roke spredaj, 16-palčna lita platišča itd. Na seznam dodatne opreme so uvrstili še navigacijo, tako da je takšen Yaris v »popolni mestni bojni opremi«.

Počutje v kabini je dobro, glede na zunanje mere pa je udobno sedenje tudi na zadnji klopi, kjer je sicer v okviru serijske opreme na voljo sistem pritrditve otroških sedežev Isofix.

In kako je s stroški vzdrževanja hibridnega vozila? Pri Toyoti zagotavljajo, da so ti približno enaki kot pri primerljivem običajnem vozilu, nekateri deli pa imajo daljšo življenjsko dobo. Akumulatorska baterija ima 5 let garancije oziroma 10 let v okviru Toyotinega servisnega programa za hibride. (pfi/foto mkr)

Yaris Hybrid je kot ustvarjen za vožnjo po mestu. Majhen, okreten, zavoljo velikosti ni težav pri parkiranju, pri čemer pomagajo tudi senzorji in kamera. Ter seveda varčen in z manjšim izpustom škodljivih plinov. Cena za takšnega hibrida znaša dobrih 20 tisočakov, kar se morda na prvi pogled res zdi veliko, toda urbani navdušenci nad novimi tehnologijami bodo gotovo znali dobro izkoristiti prednosti hibridnega sklopa, tako da se jim bo nakup obrestoval.

Toyota Yaris Hybrid * od 15.600 EUR * www.toyota.si

Delite