Toyota Yaris z novo ponudbo hibridnih pogonov

Toyota najavlja vrsto izboljšav in dodelav, ki bodo še okrepile ponudbo kombilimuzin Yaris Hybrid. Izboljšane zmogljivosti, varnost in oblikovanje bodo po mnenju proizvajalca še privlačnejše za kupce. Na slovenski trg predvidoma prihaja v začetku leta 2024.

Poleg večje moči in zmogljivosti hibridnega električnega pogonskega sklopa, ki evropskim kupcem omogoča večjo izbiro, ter večjega obsega naprednih aktivnih varnostnih in asistenčnih sistemov uvajajo povsem novo digitalno razsežnost vozila. Obsežen paket vključuje prilagodljivo armaturno ploščo z instrumenti, zmogljivejši in intuitivnejši večpredstavnostni sistem, priročno in stabilno povezljivost ter prvič tudi prostoročni digitalni ključ za odklepanje in zagon vozila.

Z novo ponudbo »dvojnega hibridnega« pogonskega sklopa lahko kupci pri novem Yarisu izbirajo med uveljavljenim hibridnim pogonskim sklopom z najboljšo okoljsko učinkovitostjo v svojem razredu z motorjem »Hybrid 115« ali novim hibridnim pogonskim sklopom, ki zagotavlja večjo zmogljivost in hkrati ohranja vodilni položaj v segmentu okoljskih vozil z motorjem »Hybrid 130« (»130« pomeni moč, povečano na 130 KM po DIN/97 kW).

Paketa opreme Yaris Premiere Edition in GR SPORT bosta serijsko opremljena z motorjem »Hybrid 130«, na nekaterih trgih v Evropi pa bo v razširjenem paketu opreme1 na voljo tudi zmogljivejši pogonski sklop.

Novi Yaris bo na voljo tudi v športno plemenitejši izvedbi GR.

Toyota T-Mate omogoča varnejšo in lažjo vožnjo
Toyota T-Mate je skupni izraz za napredne funkcije, ki omogočajo varnejšo vožnjo in lažje parkiranje. V novem Yarisu so te funkcije učinkovitejše kot kadar koli prej, saj ponujajo dodatne in izboljšane možnosti. Te vključujejo najnovejšo generacijo asistenčnih sistemov za pomoč vozniku Toyota Safety Sense.

Z uporabo nove kamere in radarja, ki lahko skenira dlje in širše kot prej, je mogoče bistveno povečati obseg odkrivanja tveganj za nezgode. Na primer, sistem za predhodno zaznavanje trka (PCS) lahko prepozna možnost čelnega trka ter širši nabor predmetov in vozil (vključno z motornimi kolesi). Podpora za preprečevanje trkov v križišču ima prav tako večji obseg delovanja, saj prepozna promet, ki se približuje čez dva vozna pasova, ter kolesarje in vozila, ki se v križišče vključujejo od strani.

Omejevanje pospeševanja je novost v ponudbi sistema Toyota Safety Sense. Ko funkcija zazna nevarnost trka s spredaj vozečim vozilom, prepreči vsako nenadno pospeševanje.
Proaktivni sistem za pomoč pri vožnji (PDA) je še ena nova funkcija, ki je zasnovana, da pripomore k izogibanju znanim tveganjem za nezgode med vožnjo pri nizki hitrosti. Pomoč pri upočasnjevanju zagotavlja nemoteno upočasnjevanje, ko voznik sprosti stopalko za plin, da bi upočasnil vožnjo zaradi počasnejšega vozila pred seboj, ali ko zapelje v ovinek. Dodaten element je pomoč pri krmiljenju, ki prepozna ovinek pred vozilom in prilagodi silo krmiljenja, da vozniku pomaga pri gladkem in stabilnem zavijanju.

Novi sistem ustavitve v sili (EDSS) lahko pomaga vozniku, ko se ta počuti slabo ali če ne more nadaljevati vožnje. Če sistem ugotovi, da voznik v določenem času ni izvajal nobenih ukazov (krmiljenje, zaviranje, pospeševanje), sproži opozorilo. Če se voznik ne odzove, sistem vozilo nežno ustavi, vklopi varnostne utripalke in odklene vrata.

Toyota T-Mate zagotavlja zaščito tudi, ko vozilo miruje, z opcijskim sistemom za varno izstopanje (SEA), vizualnim in zvočnim opozorilnim sistemom, ki preprečuje nenamerno odpiranje vrat na pot vozil in kolesarjev, ki se približujejo od zadaj. Opomnik o prtljagi na zadnjih sedežih (RSRS) voznika z vizualnimi in zvočnimi obvestili opozori, če je na zadnjem sedežu pustil otroka ali hišnega ljubljenčka, in tako prepreči nevarnost incidentov, do katerih pride v »pregretem vozilu«.

Kompaktna kombilimuzina ima tudi posodobljeno zunanjo podobo.

Nova digitalna uporabniška izkušnja
Toyota napoveduje tudi popolnoma novo digitalno uporabniško izkušnjo. Ta vključuje prilagodljivo armaturno ploščo z instrumenti ter hitrejši in zmogljivejši večpredstavnostni sistem z dodatnimi funkcijami. Zasloni so 7- ali 12,3-palčni za kombinirani instrument, 9- ali 10,5-palčni za večpredstavnostni zaslon, odvisno od paketa opreme.

Digitalni kombinirani instrument prikazuje številčnice, informacije in grafike v ostri ločljivosti za dobro vidljivost pri vseh ravneh svetlobe. Njihov videz je mogoče prilagoditi razpoloženju voznika in vrsti potovanja s tremi možnostmi: pametno, običajno in športno. 7-palčna različica je standardna za Mid+, 12,3-palčna pa za paket opreme High, GR SPORT in Premiere Edition.

Novi večpredstavnostni sistem Toyota Smart Connect v Yarisu ima bolj intuitiven in odziven vmesnik ter serijsko zagotavlja navigacijo v oblaku. Ta »vedno povezan« sistem zagotavlja, da so pri načrtovanju potovanj na voljo informacije o poteh, prometu in zamudah v realnem času.

S sistemom za prepoznavanje glasu in glasovnim asistentom »Hey Toyota«, ki se odziva na bolj naravne oblike govora, sistem dvigne govorne ukaze na višjo raven. Če na primer rečete »Hey Toyota, I’m cold« (Hej Toyota, zebe me), bo sistem samodejno zvišal temperaturo klimatske naprave.

Digitalna preobrazba novega Yarisa vključuje pametni digitalni ključ, ki je na voljo prvič. V povezavi z aplikacijo MyT omogoča dostop do vozila s pametnim telefonom do petim uporabnikom. Zasnovan je za popolno udobje, tako da lahko uporabniki zaklenejo, odklenejo ali zaženejo vozilo, ne da bi jim bilo treba vzeti telefon iz torbe ali žepa.

Ta nova funkcija dodatno razširja funkcije MyT, ki vključujejo zaklepanje/odklepanje na daljavo, upravljanje klimatske naprave in vklop varnostnih utripalk, da lažje najdete vozilo na polnem parkirišču.

Ob začetku prodaje, na slovenski trg predvidoma prihaja v začetku leta 2024, bo novi Yaris na voljo v posebni različici Premiere Edition, s celotnim naborom novih funkcij modela. (mpo/foto Toyota)

Toyota napoveduje boljšo digitalno uporabniško izkušnjo.
Delite