Umetni ptičji iztrebki za preizkus lakov
Ptičji iztrebki ne pokvarijo le trenutne podobe vozila, ampak lahko pustijo na laku tudi trajne posledice. Nekateri proizvajalci vozil zato veliko pozornosti pri preizkušanju kakovosti avtomobilskih lakov namenjajo tudi tej nadlogi.
Fordovi strokovnjaki se lahko tako pohvalijo, da vzdržljivost barv za njihova vozila preverijo tudi s pomočjo umetnih ptičjih iztrebkov.
Ptičji iztrebki so pogosto beli in črni ter so sestavljeni iz blata in urina. V belem delu je sečna kislina, ki pri pticah ustreza urinu in nastaja v sečilih. Blato nastaja v prebavnem traktu.
V laboratoriju razviti sintetični iztrebki so tako realistični, da lahko natančno odražajo različne vrste prehrane in različno kislost iztrebkov večine ptic v Evropi.
Testne plošče popršijo z »iztrebki« in jih nato v pečici ogrejejo na temperaturo 40, 50 in 60 stopinj Celzija, da preverijo posledice pri uporabi vozila v ekstremnih razmerah, ko so dosežene mejne vrednosti zaščite laka.
»Test s ptičjimi iztrebki« je le ena od nadlog, ki jih morajo prestati vzorci lakiranih površin. Po njih pršijo tudi fosforno kislino, pomešano z milnim detergentom, in sintetični cvetni prah, preden plošče za 30 minut postavijo v pečico s temperaturo 60 in 80 stopinj Celzija. Test preverja zaščito pred delci, ki se prenašajo po zraku, na primer cvetnim prahom in lepljivim drevesnim sokom.
Spomladansko čiščenje
Pomlad in poletje sta še posebej nevarna za lak, saj je takrat v naravi še več ptic, obenem pa se lahko lak zaradi intenzivne sončne svetlobe zmehča in razširi. Ko se lak ohladi, se skrči in vsa umazanija, vključno s ptičjimi iztrebki, se »prilepi« na površino. Če jo pustimo na vozilu, lahko trajno poslabša videz in za odstranjevanje je potreben poseg strokovnjaka.
S skrbno izbiro pigmentov, smol in dodatkov, ki sestavljajo sijajno zaščitno lakiranje vozila, lahko strokovnjaki zagotovijo, da je lak, ki ga Ford uporablja na svojih vozilih, optimalno odporen na vplive različnih vrst polutantov ne glede na vreme.
Dodatna testiranja lakiranih površin
Med testi vzorcev laka je tudi neprekinjeno »bombardiranje« z ultravijolično svetlobo v laboratoriju za preverjanje vplivov svetlobe: izpostavljenost ultravijolični svetlobi traja do 6000 ur (250 dni), to pa je enakovredno petim letom uporabe pod žgočim soncem najsvetlejšega kraja na Zemlji.
Med ocenjevanje vremenskih vplivov sodi tudi zamrzovanje vzorcev na temperature krepko pod ničlo, izpostavljanje grobi zimski umazaniji s ceste v solni komori z visoko vlago in simuliranje onesnaženja z gorivom pri nepozornem dolivanju na bencinski črpalki.
Kako očistiti ptičje iztrebke z avtomobila
Pri Fordu še poudarjajo, da puščanje ptičjih iztrebkov na vozilu kljub vzdržljivosti lakov ni prav dobra ideja. Vsem lastnikom avtomobilov svetujejo redno pranje vozila z gobo in mlačno vodo, v kateri naj bo pH-nevtralno sredstvo za čiščenje; na videz nedolžne snovi pa naj takoj nežno odstranijo z laka. Voskanje lakiranih površin enkrat ali dvakrat letno pomaga k povečanju odpornosti laka novega vozila na tudi najbolj zoprne snovi, lak pa dalj časa ohrani sijaj. (mpo/foto Ford)