Ford Focus varen kot vitez v oklepu

Pri Fordu so za večjo varnost svojega modela Focus uporabili sodobno različico tehnologije, ki je nekoč pomagala ščititi viteze v oklepih pred udarci tekmecev na bojiščih in turnirjih.

Prvi povsem avtomatiziran postopek vročega preoblikovanja je zasnovan tako, da oblikuje in izreže dele avtomobila, ki imajo pomembno vlogo pri zaščiti voznika in sopotnikov, pri čemer uporabljajo ogromne talilne peči, robote in laserje s temperaturo 3000 °C.

“Nadgrajujemo tehnike, ki so jih tisočletja uporabljali za ojačenje jekla, pri tem pa s sodobnimi materiali in avtomatizacijo poskrbimo, da je postopek vročega preoblikovanja hitrejši in še bolj prefinjen,” pravi Dale Wishnousky, podpredsednik za področje proizvodnje pri Fordu Evropa. “Tako izdelane varnostne celice iz borovega jekla zagotavljajo, da je povsem novi Focus eno naših najvarnejših vozil doslej.”

Linija za vroče preoblikovanje je del Fordovega obrata za proizvodnjo vozil v Saarlouisu v Nemčiji, odprli pa so jo v sklopu izboljšav tega obrata s pomočjo nedavne naložbe v višini 600 milijonov evrov. Vroče preoblikovanje je integralni del proizvodnje povsem novega Forda Focusa.

V povsem novem Focusu, ki je osvojil najvišjo oceno za varnost s petimi zvezdicami Euro NCAP, res niso varčevali z uporabo borovega jekla, saj je njegov delež v varnostni celici vozila največji v avtomobilski panogi. Tako pomaga ustvariti območje preživetja v primeru trčenja. Borovo jeklo, ki ga porabljajo tudi za gradnjo nebotičnikov, je novemu modelu pomagalo doseči 40-odstotno izboljšanje varnostne zaščite vozila v primeru čelnega trčenja.

Pri vročem preoblikovanju dele iz jekla ogrejejo na temperaturo do 930 °C, roboti jih vstavijo v hidravlične stiskalnice s silo zapiranja oziroma stiska do 1150 ton, nato jih oblikujejo in ohladijo v zgolj treh sekundah. Borovo jeklo je na tej točki tako čvrsto, da za natančen razrez v končno obliko uporabljajo laserski žarek, bolj vroč celo od lave. (pfi/foto in video Ford)

 

Delite