Veste, na kaj je treba paziti pri prevozu psa?

 

Kar polovica od 230.000 registriranih psov je tudi sopotnikov v avtu. A vsi se ne vozijo varno! Zato so policisti skupaj z Avto-moto zvezo Slovenije v Centru varne vožnje na Vranskem opozorili na pasti neustreznega prevoza psov. Kako naj lastniki psov poskrbijo za pravilen in varen prevoz svojih živali, so policisti, inštruktorji varne vožnje in kinologi prikazali tudi na praktičnih primerih.

Vse več psov se vozi v avtomobilih, vendar dajejo lastniki premalo poudarka njihovemu varnemu prevozu. Podobno ugotavljajo v policiji. “Marsikateri lastnik ne ve, na kakšen način naj poskrbi, da bo psa vozil varno, predvsem pa se ne zaveda, kakšne posledice lahko nastanejo zaradi neustreznega prevoza,” je izpostavil mag. Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi.

Policisti se z živalmi v prometu srečujejo na več področjih. Eno je področje prometnih prekrškov. “Lastniki vozijo pse na zadnjih sedežih, na polici, v prtljažniku, med sopotnikovimi nogami, večkrat vidimo, da psi molijo glavo skozi okno … Vse to je zelo nevarno, saj pes v primeru prometne nesreče, če ni pripet ali v boksu, nenadzorovano leti po avtomobilu ali celo poleti iz vozila, pri čemer lahko poškoduje sebe, voznika in druge potnike,” je povedal mag. Ivan Kapun.

Ob čelnem trku pri hitrosti 90 km/h bo masa 20-kilogramskega psa več kot tono in pol!

Policija v večini primerov, ko opazi tovrstno nepravilno ravnanje, lastnike nanj opozori in jim svetuje, kaj naj storijo, da bo prevoz njihovih ljubljenčkov varen. Globa za nepravilen prevoz domačih živali sicer znaša 40 evrov. Lani so jih policisti izrekli nekaj več kot 300. “A bolj kot sankcioniranje je pomembno, da smo se o tej temi začeli pogovarjati, zato zelo pozdravljam pobudo AMZS, kajti ljudje se morajo začeti zavedati, da je tudi varen prevoz domačih živali zelo pomemben segment na poti do večje prometne varnosti,” je še dejal Kapun.

V prometnih nesrečah so udeležene tudi živali
Poleg tega se policisti srečujejo z živalmi tudi v primerih prometnih nesreč. Kot je še povedal mag. Kapun, “moramo, če je žival poškodovana, seveda pomagati tudi njej. Se pa zgodi, da žival zbeži iz avta in nato teka okoli kraja nezgode, kar je zlasti nevarno na bolj prometnih cestah, še posebej na avtocestah. Policisti moramo v takšnih primerih, odvisno od okoliščin, sprejemati najrazličnejše odločitve, kako poskrbeti za takšno žival oziroma kako rešiti nastalo situacijo.”

Pes, ki ni pripet ali v boksu in se prosto premika po vozilu, je dodatna motnja za voznika, saj odvrača njegovo pozornost od vožnje. Lastnik se ukvarja s psom, ne pa z dogajanjem na cestišču. To povečuje tveganje za nastanek prometne nesreče, je opozoril inštruktor varne vožnje pri AMZS Janez Marolt, ki je izpostavil še pomanjkanje zavedanja, kaj se dogaja z maso potnikov in tovora pri trku ali močnem zaviranju. V takšnih situacijah se masa – tako potnikov, torej tudi psa, ali prtljage –, izjemno poveča.

Za prevoz službenih psov policisti uporabljajo posebne bokse, ki so nameščeni v prtljažnik vozila in ustrezno pritrjeni, s čimer je onemogočen nalet boksa.

Glede na rezultate testov v AMZS svetujejo, naj lastniki psov za najbolj varen način prevoza svojega ljubljenčka izberejo dobro, čvrsto kletko, ki jo, če imajo večjega psa, namestijo in pritrdijo v prtljažnik, za zelo majhne pse pa je lahko položena v prostor za noge za prednjim sedežem.

Zakaj mora biti boks v prtljažniku pritrjen
Prav tako je opozoril na nujnost pritrditve boksa: “Če boks v prtljažniku ni pritrjen, lahko ob nenadnem zaviranju ali trku tudi ta poleti po vozilu, pri čemer se poškodujejo tako pes kot tudi ljudje v avtomobilu.” Da bo vožnja s psi še varnejša, AMZS inštruktor varne vožnje svetuje defenzivno vožnjo. “Izogibajmo se nenadnemu zaviranju in grobim pospeševanjem. Povečajmo varnostno razdaljo, saj bomo le na ta način imeli dovolj časa, da se varno ustavimo, oziroma več možnosti, da rešimo morebitno kritično situacijo brez sunkovitih manevrov, kar je pri prevozu živali bistvenega pomena.”

“V zadnjih dveh letih imamo nekaj novih vozil, v katerih so posebej izdelani boksi, kamor lahko v ločene dele naložimo še opremo za službenega psa in s tem preprečujemo tudi nalet te opreme. Nalete še dodatno preprečuje mreža, nameščena v vozilu. Doslej ne beležimo niti ene poškodbe službenega psa na intervencijski vožnji, kar dokazuje, da je pes v boksu, kljub morebitnim nenadnim manevrom, ki so v takšni vožnji mnogokrat nujni, varen,” je način dela policistov na tem področju predstavil komandir policijske postaje vodnikov službenih psov Ljubljana Tadej Nagode.

Najbolj varen način prevoza pasjih ljubljenčkov predstavlja čvrsta kletka pritrjena v prtljažnik.

Ustrezna priprava pred daljšo potjo je nujna
Kadar se lastniki psa odločijo, da ga bodo vzeli s sabo v avto, še zlasti pa takrat, kadar se pes skupaj z njimi odpravi na daljšo pot, se morajo na takšno pot ustrezno pripraviti, so še opozorili sodelujoči na včerajšnji novinarski konferenci.

“Psu pred potjo ne dajemo hrane. Poskrbeti moramo za dovolj veliko količino vode. Pozorni moramo biti na temperaturo: psa ne smemo puščati v avtu – niti na vročini, pri čemer je lahko, če je avto parkiran na soncu, preveč že 15 stopinj Celzija (zato se potrudimo, da avto, kadar je v njem pes, vselej parkiramo v senci), niti na mrazu, saj je lahko to za psa zelo nevarno. Psa opazujmo. Če ugotovimo, da je v boksu nemiren oziroma kaže kakršne koli znake nelagodja, se ustavimo. Četudi je psu udobno, priporočamo postanke na dve uri – psa spustimo, da se malo sprehodi, in mu ponudimo vodo; na ta način ga sprostimo, da bomo lahko potem nemoteno nadaljevali pot,” je svetoval predsednik Društva enota reševalnih psov Slovenije v okviru Kinološke zveze Slovenije Marko Bručan. (pfi/foto Policija, AMZS)

Delite