Vse najboljše, Fiat Tipo!
Pred tridesetimi leti je Fiat javnosti prvič predstavil legendarni model Tipo, ki je svoj pečat pustil tako v zgodovini italijanske kot tudi evropske avtomobilske industrije.
Tipo je bil naslednik modela Ritmo, slednji pa je nasledil Fiata 128. Še pred tem je Fiat izdeloval model 1100, ki je bil s svojo praktično in moderno zasnovo priljubljen zlasti med družinami. Za Fiata 1100 pa so se odločali tudi mladi zaposleni, saj je veljal za simbol družbenega, gospodarskega in tehnološkega napredka v tistem času.
Model Tipo je imel že od vsega začetka močno konkurenco, na čelu katere je bil gotovo Golf. Zato so morali pri Fiatu dodobra zavihati rokave, da je ekipa strokovnjakov razvila vozilo, ki je lastnike navduševalo zlasti z vsestranskostjo, enostavnostjo uporabe in osebnostjo. Poleg tega je bil Tipo zelo robusten in tudi eno od najzanesljivejših vozil z italijanskim podpisom.
Na začetku je bilo v ponudbi pet različnih motorjev, vključujoč dizelskega, ena od posebnosti, ki so jo predstavili pozneje, pa je bila tudi digitalna instrumentna plošča, novost, ki je takrat požela nemalo začudenja.
Leto dni po prihodu na tržišče so predstavili izvedbo s 100 kW (136 KM), ponudbo pa so kmalu razširili še z nekaj novimi motorji, CVT-menjalnikom, na koncu pa tudi z vrhunsko izvedbo Sedicivalvole z 2,0-litrskim bencinskim motorjem s 110 kW (148 KM). Po prenovi in trivratni različici je Tipo konec proizvodnje dočakal leta 1995.
Po več letih iskanja in ne tako uspešnih modelih Bravo/Brava in Stilo je legendarni model v novi podobi končno spet zapeljal na tržišče. Tipo je dokazal, da je poleg suverenosti njegov adut tudi dostopna cena. V Italiji tako velja za najbolje prodajano kompaktno vozilo, že drugo leto zapored pa je to tudi model z najhitreje rastočim tržnim deležem v Evropi v segmentu C. (pfi/foto Fiat)