Z eCitarom po ljubljanskih ulicah

Po ulicah nekaterih slovenskih mest je v minulih tednih nabiral testne kilometre Mercedes-Benzov električni avtobus eCitaro, saj je bil na preizkusu pri morebitnih kupcih. Z njim pa smo se imeli priložnost popeljati po ljubljanskih ulicah tudi novinarji specializiranih medijev.

Po celoviti predstavitvi tehničnih posebnosti – zlasti tistih, vezanih na električni pogon, smo se zapeljali v mestno gnečo. Vozil je predstavnik iz novinarskih vrst, Boštjan Paušer. Po preizkusu je pohvalil enostaven, učinkovit in odziven način upravljanja vozila.

Zaradi kar najugodnejše porabe električne energije so vsi sistemi hlajenja in gretja pogonskega sklopa ter potniškega prostora povezani v celoto in računalniško vodeni, tako da nanje voznik nima vpliva. Toplo in soparno dopoldne je bilo kot naročeno za dokazovanje učinkovitosti delovanja takšnega klimatskega sistema. Avtobus nudi udobje, kakršnega so pri Citaru že od prej vajeni tako upravljavci voznih parkov, kakor tudi vozniki in potniki.

Električnim pogonom je za mestna središča odlična rešitev predvsem z vidika emisij v zrak in obremenjevanja s hrupom. Tudi visok in stalen navor elektromotorjev je dobrodošel pri ponavljajočih se speljevanjih, pospeševanjih ter zaviranjih. V praktičnih preizkusih pri več slovenskih prevozniških podjetjih so z eCitarom z enim polnjenjem prevozili do 250 km, kar je zelo dober rezultat, saj mestni avtobusi – v odvisnosti od dolžine in konfiguracije proge dnevno prevozijo med 200 in 300 km.

Pozimi je poraba elektrike večja, kar pomeni manjši doseg. Testni avtobus je imel še akumulatorje prve generacije, tisti, ki jih kupci sedaj naročajo pa bodo opremljeni že z akumulatorji druge generacije z večjo kapaciteto skladiščenja električne energije in posledični tudi večjim dosegom. (emi/foto emi)

Več o vtisih vožnje – tako z vozniškega sedeža kot iz potniškega prostora, energetskih ocenah in spremembah, ki so potrebne za elektrifikacijo mestnega avtobusnega prevoza pa v naši avgustovski številki.  

Vozniški prostor je praktično enak kakor pri drugih Citarih.
V zadnjem delu ni stranišče, ampak del akumulatorjev in enota za hlajenje – drugi sklop akumulatorjev je na prednjem delu strehe avtobusa.
Delite