Zgodovinska zmaga Audija na rallyju Dakar

Audi RS Q e-tron je prvi prototip z nizkimi emisijami, električnim pogonom, visokonapetostno baterijo in pretvornikom energije, ki je zmagal na najtežjem puščavskem reliju na svetu. Španca Carlos Sainz/Lucas Cruz sta po približno 7.900 kilometrih s prednostjo 1 h 20 min osvojila prvo Audijevo zmago na rallyju Dakar. Na cilj sta prišla tudi Mattias Ekström/Emil Bergkvist.

“Čestitke ekipi Audi Sport za zmago na rallyju Dakar,” je povedal Gernot Döllner, predsednik uprave družbe AUDI AG. “Audi je s tem ponovno postavil mejnik v avtomotošportu. Zmaga na najzahtevnejšem puščavskem reliju na svetu z elektrificiranim pogonom vidno prikazuje, da je prednost v tehniki in nakazuje pot v našo električno prihodnost.” Audi RS Q e-tron ima električni štirikolesni pogon. Oskrbo z energijo zagotavljata visokonapetostna baterija in pretvornik energije, ki ga poganja gorivo reFuel na osnovi ostankov, s čimer v primerjavi s klasičnimi gorivi prihrani 60 odstotkov emisij CO2.

“Z našim revolucionarnim elektrificiranim pogonom smo v samo treh letih premagali enega največjih izzivov v avtomotošportu. S tem nadaljujemo dolgo serijo pionirskih dosežkov, ki so v štirih desetletjih avtomotošporta zaznamovali Audi. Celotni ekipi se zahvaljujem za ta izjemni dosežek na še posebej naporni izvedbi rallyja Dakar,” je povedal Oliver Hoffmann, član uprave in direktor tehničnega razvoja v družbi AUDI AG. Audi se je na rallyju Dakar pod vrhom meril z znamkama Toyota in Ford ter izkušenimi nasprotniki iz ekipe Prodrive, ki so se izkazali kot močni tekmeci.

Carlos Sainz/Lucas Cruz sta si svojo veliko prednost zagotovila, potem ko sta neprekinjeno vodila od šeste etape naprej. Oba Španca, ki sta zmagala že leta 2010, 2018 in 2020, tako beležita uspeh že s četrto znamko, med drugim že drugo iz koncerna Volkswagen. Vendar pa dvakratni svetovni prvak v rallyju Sainz in njegov izkušeni sovoznik še tik pred koncem nista bila prepričana v zmago.  “To je bil izjemen ekipni dosežek,” je dejal vodja Audijevega motošporta Rolf Michl. “Vsi so združili moči, da so znamki Audi omogočili ta zgodovinski rezultat. Iskrena hvala tej čudoviti ekipi. Danes smo napisali novo poglavje za Audi, pa tudi v zgodovini relija Dakar.”

Audi – Dakar Rally 2024 Lucas Cruz, Carlos Sainz

Rally Dakar 2024 so zaznamovale dnevne etape, ki so pogosto merile več kot 400 kilometrov, dve maratonski etapi z omejenim servisiranjem oziroma celo popolnoma brez njega ter 4.600 kilometrov na čas in 7.883 skupnih kilometrov. Strme makadamske in gramozne poti, mogočni nizi sipin v puščavi Empty Quarter na Arabskem polotoku in pogosto težavna navigacija so od ekip zahtevale izjemno veliko. Carlos Sainz, ki se s svojimi 61 leti ozira na svojo okoli štiri desetletja dolgo rally kariero, je z Lucasom Cruzom na dvanajstih hitrostnih preizkušnjah skupno zabeležil osem dni vodstva.

Audi Sport je visokoučinkoviti Audi RS Q e-tron do zmagovalne zrelosti razvil v samo treh letih. Pod tehničnim vodstvom dr. Leonarda Pascalija je Audi Sport z inovativnim pogonom postavil naslednji zgodovinski mejnik: potem ko je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja štirikolesni pogon quattro za vedno spremenil rally tekmovanja in nato tudi na dirkalnih stezah poskrbel za številne zmage in naslove, je Audi v Le Mansu pokazal veliko inovativno moč. Učinkoviti pogon TFSI, elektrificirani štirikolesni pogon e-tron quattro in posamezne tehnologije, kot so matrične LED-luči in Audijeve laserske luči, predstavljajo visoko stopnjo inovativnosti in potrjujejo, da je ‘prednost v tehniki’. Kasneje se je v formuli E premierno predstavil Audijev prvi popolnoma električni dirkalnik, nato pa se je znamka lotila ekstremnih izzivov relija Dakar in ga uspešno osvojila kot prvi proizvajalec z električnim pogonom.

 

Več podrobnosti o vozilu in tehničnih izboljšavah lahko preberete v aktualni številki revije Mehanik in voznik 174 (december 2023).

 

 

Delite